top of page

ALGEMENE VOORWAARDEN

Indien je reserveert bij Just Walk, betekent dit dat je akkoord gaat met de voorwaarden van Just Walk.

Dit zijn zowel onze algemene condities en bedrijfsinformatie als ook de algemene reisvoorwaarden van de geschillencommissie.

 

Het is daarom natuurlijk erg belangrijk dat je deze voorwaarden goed leest, vooraleer je beslist om met ons te reizen. We gaan er dan ook van uit dat je alle voorwaarden en informatie hebt gelezen.

 

Bedrijfsinformatie Just Walk

Het reisagentschap :

JUST WALK

Van Dirk Degelaen

Lobbensestraat 227   

3271 Keiberg-Zichem

tel : 0032 473846986

IBAN BE50 7360 0086 8418

Mail : info@justwalk.be

Website : www.justwalk.be

 

Publicatie. De getoonde foto’s zijn gemaakt door Just Walk zelf of aangekocht bij websites. De getoonde foto’s dienen uitsluitend tot het geven van een impressie.

 

De informatie die je vindt op onze website Just Walk en ook op de publicaties wordt steeds zorgvuldig nagekeken, en we hopen dat het steeds correct is als het verschijnt.

 

Maar wij leven enkel het door jullie getekende contract na met de bijhorende voorwaarden en informatie.

 

Alle prijzen zijn btw inbegrepen.

 

Privacy

Voor het boeken van jouw reis of arrangement hebben we natuurlijk je gegevens nodig,  zij worden enkel doorgegeven aan de partijen waarmee Just Walk samenwerkt om je reis samen te stellen en zij krijgen enkel de noodzakelijke gegevens. Jouw gegevens worden niet aan overige derden doorgegeven.

 

Copyright Just Walk. Niets uit de schriftelijke of digitale uitgaven mag vermenigvuldigd worden en/of openbaar gemaakt worden door middel van kopieën, druk, internet, magazines, tijdschriften, film,… enz, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Just Walk.

 

Algemene reisvoorwaarden Just Walk 

1. Boekingen en betalingen 

Informatie vragen en ook reisvoorstellen is gratis en dit doen we met plezier en passie.

 

Heb je een reis gekozen, sturen wij daarna meteen een bevestigingsmail met alle betaalgegevens en een reserveringsformulier. 

 

We vragen een aanbetaling van het voorschot 50%,  ten laatste 4 bankdagen na het versturen van de mail op ons bankrekeningnummer met vermelding van het reserveringsnummer EN  binnen de 2 dagen een wedermail met formulier met al jullie gevraagde gegevens.

 

Na aanbetaling van het voorschot OF het terugsturen per mail naar Just Walk van de mail met formulier met jullie gegevens is jullie reservatie definitief. Daarna gelden de annuleringsvoorwaarden zie hieronder.

 

DUS:

Vanaf het moment dat je het voorschot hebt gestort via overschrijving op onze rekening met vermelding van het reserveringsnummer, OF alle gegevens hebt doorgegeven via het inschrijvingsformulier en dus akkoord gaat met onze voorwaarden, beschouwt Just Walk dit als een definitieve reservatie. Je betaalt altijd een voorschot van 50%.

 

Het resterende openstaand saldo wordt betaald ten laatste 4 weken voor vertrek.

 

Bij het niet (op tijd) voldoen, kunnen wij de reis annuleren. (zie onderaan)

 

Bij wijzigingen en annuleringen worden onderstaande voorwaarden gehanteerd.

 

Je tourpakket met alle informatie wordt ongeveer 4 weken voor jullie vertrek toegestuurd.

 

2. Hoofdelijk aansprakelijk

Degene die een reis boekt is hoofdelijk aansprakelijk (ook voor alle anderen die hij/zij aanmeldt). Ten aanzien van minderjarige reizigers moet worden aangetoond dat ouders of voogden toestemming hebben verleend.

 

3. Wijzigingen

Na het opmaken van de factuur kun je tot 45 dagen voor vertrek het één en ander wijzigen (voor zover de gewenste wijziging nog mogelijk is). Voor iedere wijziging worden €25,- wijzigingskosten in rekening gebracht plus de eventuele door de wijziging ontstane extra kosten.

 

De mogelijkheid om jouw boeking (met enkel de wijzigingskosten) te veranderen geldt niet voor de volgende situaties:

 

– Vertrek binnen 6 weken

– Op maat gemaakte wandelarrangementen

 

Aanpassing van bestemming, accommodatie, reisduur of vertrekdatum wordt mogelijk als een annulering beschouwd en hierop zijn de algemene reisvoorwaarden van toepassing. Neem bij een wijziging contact met ons op. Wij maken dan een kostenberekening op basis waarvan je kunt beslissen of je de reis wilt wijzigen. Maar zullen steeds met plezier al het mogelijke doen om een geschikte oplossing te vinden.

 

4. Annuleringen

We geven je toch nog even de bedenktijd: want je kan na de definitieve reservatie nog tot 48 uur kosteloos annuleren.

 

Heb je een leuk vakantieadresje gevonden, maar wil je er nog even over nadenken of thuis overleggen? Als je een boeking maakt en het reserveringsformulier hebt ingevuld, en teruggestuurd, kun je deze binnen deze 2 dagen kosteloos annuleren door het sturen van een duidelijke mail waarin je vermeldt het boekingsnummer, welk arrangement, naam, adres en periode. De mogelijkheid om jouw boeking binnen de 2 dagen kosteloos te annuleren geldt niet voor de volgende situaties:

 

– Vertrek binnen 6 weken

– Op maat gemaakte wandelarrangementen.

 

Indien er sprake is van een annulering buiten deze 2 dagen bedenktijd, worden de volgende annuleringskosten in rekening gebracht:

 

– bij annulering vanaf boeking tot 42ste kalenderdag (exclusief) wordt het voorschot namelijk 40% van de reissom in rekening gebracht.

 

– bij annulering vanaf de 42ste kalenderdag (inclusief) tot de 28ste kalenderdag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom;

 

– bij annulering vanaf de 28ste kalenderdag (inclusief) tot de 14de dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom;

 

– bij annulering vanaf de 14de kalenderdag (inclusief) tot de vertrekdag: 100% van de reissom;

 

– bij annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom.

 

Voor specifieke annuleringsvoorwaarden verwijzen wij je naar de voorwaarden van de geschillencommissie reizen. Indien een reis is samengesteld uit verschillende onderdelen, waarop verschillende annuleringsbepalingen van toepassing zijn, gelden per onderdeel de specifiek hierop van toepassing zijnde bepalingen. Indien sprake van afwijkende voorwaarden wordt u hierop gewezen via jullie reisarrangement.

 

5. Veranderingen of annuleringen door Just Walk zelf

Zeer zelden moeten we veranderingen maken bij een vakantie nadat de vakantie officieel geboekt werd. Soms moeten we zelf de vakantie annuleren.  Natuurlijk doen we al het mogelijke om dit te vermijden, maar we behouden ons het recht om in uitzonderlijke gevallen dit te doen.

 

Wij kunnen ook annuleren omdat jullie niet voldeden aan de betalingseisen. (te laat of te weinig).

 

Als we jullie vakantie moeten annuleren of een belangrijke verandering maken voor vertrek, …, vertellen we jullie dit zo snel mogelijk en jullie hebben de keuze om :

– de voorgestelde veranderingen te aanvaarden

 

– een andere vakantie te kiezen (en wanneer die goedkoper is, zullen we het verschil terugbetalen, wanneer die duurder is vragen wij aan jullie om het verschil bij te betalen)

 

– te annuleren of de annulering te aanvaarden en jullie krijgen dan een volledige terugbetaling van het reeds gestorte deel.

 

Let op, deze bovenstaande opties gelden niet wanneer de verandering klein is, bv. bij verandering van logement naar een logement met dezelfde standaard, zijn bovenstaande opties niet mogelijk.

 

Er wordt geen compensatiegeld betaald.

 

En bij zeer uitzonderlijke omstandigheden bv. grote overstromingen, of andere rampen, …. of dingen buiten onze wil, kunnen we niet meer bieden dan die drie bovenstaande opties.

 

Let op, we betalen echter nooit een compensatie als we moeten annuleren als een resultaat van jullie fout, bv. door niet op tijd te betalen. Wij kunnen jullie reis dan annuleren.

 

6. Verantwoordelijkheid.

We zijn niet verantwoordelijk en kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor enig ongeval, ziekte, dood, schade, verlies, extra onkosten tijdens het verloop van jullie arrangement.

We zijn zeker niet verantwoordelijk voor alle services of faciliteiten die niet door ons werden voorgesteld in jullie reisarrangement.

 We zijn wel verantwoordelijk voor het goede verloop van de reis zoals beschreven in het reisarrangement.

 

7. Jullie verantwoordelijkheden

Het is jullie verantwoordelijkheid om te verzekeren dat jullie fit genoeg zijn, dat jullie voorzien zijn van kwaliteitsvol en goed uitgerust materiaal om de wandelingen tot een goed einde te brengen. We vertrouwen erop dat jullie alle verkeerscodes en andere regels volgen en dat jullie je verantwoordelijkheid opnemen tegenover het milieu … dus let bv. op je afval en verniel niets, respecteer de natuur en wees voorzichtig ten alle tijden.

 

8. Klachten of problemen

In het ongunstige geval dat je klachten hebt terwijl je op vakantie bent, moet je dadelijk contact opnemen met Walk the Kat en we zullen ons best doen om het probleem meteen op te lossen.

 

Als we de klacht niet meteen kunnen oplossen, moet je ons een aangetekende brief sturen met alle details (ook jullie reserveringsnummer, naam, adres, arrangement en goede beschrijving van de klacht)  binnen de 14 dagen na je verblijf.  Klachten na 14 dagen zijn moeilijk te onderzoeken.

 

We zullen dan proberen een gepaste oplossing te zoeken. Moest dit niet lukken, kan je ook protest aantekenen bij de geschillencommissie, zie hieronder.

 

9. Reisverzekering

We raden je ten zeerste aan….

 Om voor je vertrekt op deze wandelvakantie een aangepaste reisverzekering aan te schaffen, die jezelf, je familieleden, je wandelgerief en je bagage beschermt.

 De verzekering moet ook liefst een clausule bevatten die je de niet terugbetaalbare kosten/aanbetalingen vergoedt, als je je reis moet annuleren door persoonlijke onverwachte omstandigheden.

bottom of page